Ana içeriğe atla

ADLİYE MEMURLARINA VERİLEN TAZMİNAT

. DERECELİ KADRODAN AYLIK ALAN DAVACIYA, ADALET HİZMETLERİ TAZMİNATININ % 56 ORANINDA ÖDENMESİNDE YASAL İSABETSİZLİK BULUNMADIĞI HK.<
Temyiz İsteminde Bulunan (Davacı): ...
Karşı Taraf (Davalılar) : 1-Adalet Bakanlığı
2- ... Adli Yargı Adalet Komisyonu Başkanlığı
İstemin Özeti : Dava, ... E Tipi Kapalı Cezaevinde infaz koruma memuru olarak görev yapan ve 5.dereceli kadroda 4.derecenin 1. kademesinden aylık alan davacının adalet hizmetleri tazminatının %100 oranında ödenmemesi işleminin iptali ve parasal kayıplarının yasal faiziyle birlikte tazmini istemiyle açılmıştır. ... İdare Mahkemesinin ... gün ve ... sayılı kararıyla; 4.4.1997 gün ve 22954 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak 1.1.1997 tarihinden itibaren yürürlüğe giren ve 570 sayılı KHK'nin verdiği yetkiye dayanılarak çıkarılan 1997/9238 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının III sayılı cetvelin Diğer Tazminatlar Başlığının F Adalet Hizmetleri Tazminatı bölümünde,1-4 dereceli kadrolara atananlara %100,5-.9.dereceli kadrolardan aylık alanlara %56 oranında adalet hizmetleri tazminatı ödeneceğinin öngörüldüğü, davacı da, 5. dereceli kadro da bulunduğundan, %56 oranında adalet hizmetleri tazminatından yararlandırılması işleminde yasal isabetsizlik görülmediği gerekçesiyle dava reddedilmiştir. Davacı tarafından, %100 oranında adalet hizmetleri tazminatından yararlandırılması gerektiği ileri sürülerek mahkeme kararının bozulması istenilmektedir.
Adalet Bakanlığı'nın Savunmasının Özeti : İstemin reddi gerektiği yolundadır.
... Adli Yargı Adalet Komisyonu Başkanlığının Savunmasının Özeti : Savunma verilmemiştir.
Danıştay Tetkik Hakimi : Mehmet Ali Gümüş
Düşüncesi : Temyiz dilekçesinde ileri sürülen iddialar, 2577 sayılı Kanunun 49. maddesinin 1. fıkrasında sayıhan bozma nedenlerine uymadığından, temyiz isteminin reddi ile kararın onanması gerektiği düşünülmektedir.
Danıştay Savcısı : Efser Koçakoğlu
Düşüncesi : Temyiz dilekçesinde öne sürülen hususlar,2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesinin 1.fıkrasında belirtilen nedenlerden hiçbirisine uymayıp İdare Mahkemesince verilen kararın dayandığı hukuki ve yasal nedenler karşısında anılan kararın bozulmasını gerektirir nitelikte görülmemektedir.
Açıklanan nedenlerle temyiz isteminin reddiyle İdare Mahkemesi kararının onanmasının uygun olacağı düşünülmüştür.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Hüküm veren Danıştay Onbirinci Dairesince işin gereği görüşüldü:
İdare Mahkemeleri tarafından verilen kararların temyiz yolu ile incelenerek bozulabilmeleri 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49. maddesinde belirtilen nedenlerden birinin bulunması halinde mümkündür.... idare Mahkemesince verilen ... ve ... sayılı karar ve dayandığı gerekçe, hukuk ve usule uygun olup bozulmasını gerektirecek bir sebep de bulunmadığından temyiz isteminin reddi ile anılan kararın onanmasına, temyiz giderlerinin istemde bulunan üzerinde bırakılmasına, 23.10.2002 tarihinde oybirliği ile karar verildi.
BŞ/ŞGK

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇEKİŞMELİ BOŞANMA DAVASI NE KADAR SÜRER?

YORUM SINIRI DOLDUĞUNDAN ÖRNEK KARAR İSTEKLERİNİZİ VE SORULARINIZI FACEBOOK SAYFAMIZI BEĞENEREK VE PAYLAŞARAK MESAJ YOLU İLE İLETİŞİME GEÇEBİLİRSİNİZ... ekarar Çekişmeli boşanma davaları genel olarak 3YIL GİBİ SÜRSEDE.dava açıldıgı günden bu boşanma davası 2-4 yılda biter demek hukuken mümkün olmadıgı gibi mantıksızdır. Ayrıca dava temyiz aşamasındaysa yine genel olarak 1-1,5 yıl sürmektedir. Anlaşmalı boşanma durumundaysa taraflar başanmanın mali şartları, velayet konusunda anlaşmaları ve hakimin uygun bulması durumunda tek celsede sonuçlana bilmektedir. Boşanma davalarını uzatan temel sebepleri velayet, mal rajiminin tasfiyesi ve boşanma sebeplerinin ispat edilememesidir.Hatta bir çok dava dilekçesinde gösterilen hususlar boşanma sebebi teşkil etmediğinden yada olaylar boşanma sebebi teşkil etse bile ileri sürülebileceği zamanın kaçırılması sonucu redd edilmektedir. Konu ile ilgili diger makalelere yukarıdaki Aile Hukuku- Boşanma katagorisini takip ederek ulaşabilir...

medeni kanun madde 704-793

İKİNCİ BÖLÜM TAŞINMAZ MÜLKİYETİ BİRİNCİ AYIRIM TAŞINMAZ MÜLKİYETİNİN KONUSU, KAZANILMASI VE KAYBI A. Taşınmaz mülkiyetinin konusu MADDE 704.- Taşınmaz mülkiyetinin konusu şunlardır: 1. Arazi, 2. Tapu kütüğünde ayrı sayfaya kaydedilen bağımsız ve sürekli haklar, 3. Kat mülkiyeti kütüğüne kayıtlı bağımsız bölümler. B. Taşınmaz mülkiyetinin kazanılması I. Tescil MADDE 705.- Taşınmaz mülkiyetinin kazanılması, tescille olur. Miras, mahkeme kararı, cebrî icra, işgal, kamulaştırma hâlleri ile kanunda öngörülen diğer hâllerde, mülkiyet tescilden önce kazanılır. Ancak, bu hâllerde malikin tasarruf işlemleri yapabilmesi, mülkiyetin tapu kütüğüne tescil edilmiş olmasına bağlıdır. II. Kazanma yolları 1. Hukukî işlem MADDE 706.- Taşınmaz mülkiyetinin devrini amaçlayan sözleşmelerin geçerli olması, resmî şekilde düzenlenmiş bulunmalarına bağlıdır. Ölüme bağlı tasarruflar ve mal rejimi sözleşmeleri, kendilerine özgü şekillere tâbidir. 2. İşgal MADDE 707.- Tapu kütüğüne kayıtlı bir taşınmazın mü...

İCRA İFLAS KANUNU MADDE 100-150

HACZE İŞTİRAK DERECELERİNİN TEŞKİLİ: Madde 100 - İlk haciz üzerine satılan malın tutarı vezneye girinceye kadar aynı derecede hacze iştirak edebilecek alacaklılar: 1 - İlk haciz ilamsız takibe müstenitse takip talebinden ve ilama istinat ediyorsa dava ikamesinden mukaddem yapılmış bir takip üzerine alınan aciz vesikasına, 2 - Yukarki fıkrada yazılı tarihlerden önce açılmış bir dava üzerine alınan ilama, 3 - Aynı tarihlerden mukaddem tarihli resmi veya tarih ve imzası tasdikli bir senede, 4 - Aynı tarihlerden mukaddem tarihli resmi dairelerin veya salahiyetli makamların salahiyetleri dahilinde ve usulüne göre verdikleri makbuz veya vesikaya istinat eden alacaklılardır. Bu suretle iştirak halinde icra dairesi müracaat üzerine aynı derecedeki alacaklıların bütün alacaklarına yetecek nispette ilave suretiyle hacizler yapar. Bunların haricindeki alacaklılar ancak, evvelki dereceden artacak bedeller için hacze iştirak edebilirler. ÖNCE İCRASI LAZIM GELEN MERAS...