Ana içeriğe atla

BOŞANMA DAVASI NE ZAMAN KESİNLEŞİR

YORUM SINIRI DOLDUĞUNDAN ÖRNEK KARAR İSTEKLERİNİZİ VE SORULARINIZI FACEBOOK SAYFAMIZI BEĞENEREK VE PAYLAŞARAK MESAJ YOLU İLE İLETİŞİME GEÇEBİLİRSİNİZ...




Boşanma sonrasında (ilk derece mah karar verdikten sonra )aslında hukukken boşanmış sayılmazsınız.Boşanma kararınızın kesinleşmesi gerekir.Peki boşanma ne zaman kesinleşir?kararın taraflara tebliginden itibaren 15 gün içinde temyiz edilmezse karar kesinleşir.15 gün sonra sizin bir şey yapmanıza gerek kalmadan mahkeme boşanma kararını nüfus müdürlügüne bildirerek böylece nüfusa işlenmesi sağlanır.Bu işlem takribi 3 hafta sürer.Boşanan kadın boşanma kararından(kesinleşme) itibaren 300 gün içinde yediden evlenemez.Fakat hamile olmadıgını ispatlar yada dogum gerçekleşirse süre kalkar.
konu ile ilgili diger makaleler için tıklayınız.


Makale içerik bilgileri:boşanma sonrası, boşanma sonrası evlilik, boşanma sonrası evlilik(iddet) süresi


Yorumlar

  1. Merhaba.Ben yaklaşık 10 gün öce hakimin verdiği kararla boşandım ama bu karar henüz kesinleşmedi. Eski eşim davaya katılmamakla birlikte avukatı ilede temsil edilmemektedir.Eski eşime tebligat yapılamaz geri dönerse gazete ilanımı gereklidir?Kararın kesinleşmesi mahkeme kalemine gidildikten sonra kaç gündür? şimdiden cevaplarınız için teşekkür eder saygılar sunarım.

    YanıtlaSil
  2. 1.Öncelikle kendiniz açısından kararı kesinleştirin ve kararı mahkeme kaleminden alın(15 GÜN SONRA SİZİN AÇINIZDA KESİNLEŞİR )
    2.Kararı tebliğe çıkarın karşı tarafa (mahkeme kaleminden)yada hala konuşabilecek bi durumunuz varsa karşı tarafla konuşup kararı almasını söyleyin.
    3.ayrıca ikinizde temyizden feragat dilekçe si verirseniz karar hemen kesinleşir.
    4.Neden tebligat yapılmasın.eger adresini biliyorsanız.
    5.yok yinede tebligat yapılmazsa

    tebligat kanunu md28-35 bkn

    YanıtlaSil
  3. merhaba anlasmalı boşanmak istiyoruz nekadar sürede boşanmış olurz.ve hızlandırmak için ne yapmalıyız. teşk. ederim

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle davayı açın 3-4 ay sonra ilk duruşma olur. Mazeretiniz varsa hakimden davayı öne almasını talep edin.Eger mal rejimi ,velayet sorunu yoksa ve anlaşmalı boşanma şartları mevcutsa ilk celsede biter. Yoksa ne kadar sürecegini kimse bilemez.
    Mahkeme ilk derece mahkemesi karar verdikten sonra ki aşamayı yukarıda anlattım.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba sorumu cevaplarsanız beni çok mutlu edersiniz.Boşanma davası sonucunda boşanmayı iki tarafta kabul ederse sadece tazminata ilişkin kısım temyiz edilirse boşanma kesinleşir mi, yoksa tazminatın temyizden dönmesi mi beklenir yani bu süre içinde hukuken evlilik devam eder mi

    YanıtlaSil
  6. Hukuken evliliğiniz bu aşamada devam etmektedir.

    YanıtlaSil
  7. mrb.ben 2,5yıllık evli bir bayanım eşim 3gün önce adliyeye boşanma dilekçesi verdi.bu konularda hiçbir bilgi birikimine sahip değilim.benim ne yapmam gerekiyor lütfen bana yardım aedin

    YanıtlaSil
  8. 5gün oldu neden cevap yazmadığınızı anlamadım. lütfen ama lütfen bana yardım edin.

    YanıtlaSil
  9. 1. Hemen bir avukat meslektaşıma vekalet verin.
    2.Vekalet ücretini karşılayamayacak... durumdaysanız bulunduğunuz yer barosundan ADLİ YARDIM talebinde bulunun...

    YanıtlaSil
  10. barodan tahsis edilen avukatlarlmızın 1ay süre zarfında bana ulaşabileceğini söylediler.peki ama benim tebligatım bugün yarın elimde olacak ve mahkemeye çıkmam gerekecek.ben istedimki mahkemeden önce avukatımla konuşayım gerekli şartlarımla beni mahkemede avukatım savunsun.zaten boşanmayı bende istiyorum ama avukatımdan beni müdafa etmesini istediğim tek konu nafaka ve ziynet eşyalarım.birde karşı tarafın açmış olduğu dava şiddetli geçimsizlik.bildiğim kadarıyla bunu şahitlerle ispatlaması gerekiyo ve eşim yalan konusunda çok yüksek bir mertebeye sahiptir.ben ona karşı mahkemede tek olmak istemiyorum hukuk diliyle beni savunacak haklarıma sahip çıkacak avukat istiyorum.peki ben tebligat geldiğinde ilk görüşmeye gitmesem bir sorun yaşarmıyım.lütfen yardım edin

    YanıtlaSil
  11. lütfen son bir kez daha cevap yazın lütfen

    YanıtlaSil
  12. Size duruşma tarihi tebliğ edilse bile muhtemelen ilk duruşmanız tebliğden çok sonra olur.hala adli yardımdan avukatnıza ulaşamadıysanız baroya bir kez daha baş vurun.

    YanıtlaSil
  13. iyi günler ben 12/06/2009 tarihinde anlaşmalı olarak boşandım.sitede verdiğiniz bilgilere göre 15 gün içinde kararımın keşinleşmiş olması gerekirdi yanlız nüfus müdürlüğüne gidip yeni kimlik çıkarmak istediğimi söylediğimde alamayacağımı söylediler hala evli görünüyordum netice de 06/11/2009 yeni kimliğimi alabildim şimdi sorum şu karar ne zamn kesinleşmiştir,bu tarihi öğrenebileceğim kurum neresi ve yeniden evlenmek istiyorum bunun için kimliği aldığım tarihi mi baz almalıyım yoksa boşandığım tarihten 15 gün saonrasını mı lütfen yardımcı olabilirmisiniz. yoksa yeniden iddet müddetinin kaldırılması için dava açacağım ve bu dava ne zaman sonuçlanır bilemiyorum ilginiz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. zynp_75:
    boşandığınız yer mahkemesi kaleminden gidip dosya esas numaranızı söylerseniz kalemdeki memurlar kararın ne zaman kesinleştiğini size söylerler.

    YanıtlaSil
  15. merhaba ben almanyadan sevim. benim nisanlim 3 sene önce bir portekizle evlilik yapti. 04.02.2008 tarihinde almanyada bosandi ama nisanlim türk vatandasi oldugu icin ve eski eski vekalet vermedigi icin türkiyede hala evli. vekalet vermedigi sürecede biz evlenemiyoruz. nolur yardim edin

    YanıtlaSil
  16. Sevim hanım sizin başvuracağınız yol tanıma dediğimiz hukuki kurumdur. Nişanlınız Almanyadan aldığı ilamı(onaylı örnek)Türkiyede aile mahkemesi ne vereceğiniz dava dilekçesi ekinde belirterek Almanyada ki hükmün Türkiyede tanınmasını isteyeceksiniz.

    YanıtlaSil
  17. peki tamamen bosanmasi nekadar sürer?

    YanıtlaSil
  18. Siz harekete geçin fazla uzun sürmez.Netekim eşiniz zatem boşanmış.

    YanıtlaSil
  19. Iyi günler sizlere bir sorum var. Nisanlim alti hafta önce bosandi (Almanyada bir yil oldu bosandi fakat almanya karari türkiyede gecerli degildi). Kararin kesinlesmesini bekliyoruz 6 hafta oldu.
    1. Kararin kesinlesmesi bu kadar uzun süre bilir mi?
    2. Karar kesinlesme icin nereye gönderiliyor?
    3. Mahkeme kaleminin bilgi vermemesi normal mi?
    Cevaplariniz icin size simdiden tesekkür ederim.

    YanıtlaSil
  20. Karar temyiz edilmediyse teblig tarihinden itibaren 15 gün sonra kesinleşir.Mahkeme kaleminin bilgi vermemesi anormal.

    YanıtlaSil
  21. mrb ben belgin 2007 yılında avukata vekalet verip eşime boşanma davası açtım ve başka bir ile tayin isteyip gittim birbuçuk yıl sonra eşim her nekadar istemesede boşandık ama eşim temyize gönderdi temyizdende birbuçuk yıl sonra geldi yani dava onandı yine boşanma kararı çıktı eşim bu sefer karar bozma diye bişeye daha gönderdi pek anlamadım ne olduğunu bu karar bozmada yine boşanmamıza karar verirmi?? inş öle olur bunuda birbuçuk yılmı beklicem ne kadar zamanda gelir??? lütfen beni bilgilendirin şimdide teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  22. Soru 1: Bosanma karari temyiz edildiginde benim ne yapmam lazim?
    Soru 2: Uluslararasi bosanmada karar neden adaletbakanligina gönderiliyor. Orada nasil bir islem yapiliyor?
    Soru 3: Konsolosluk bilgi edinme formunu cevaplamadi.Telefonla ulasmak mümkün degil. Bu konuda ne yapa bilirim?

    YanıtlaSil
  23. ben almanyada 3 yıl oldu boşandım. türkiyede ise 10 mayıs 2010 da boşandım 15güm içinde kagıt gelir dediler gelmedi karar ne zaman keşinleşir ne yapmalıyım lütefn cevap yazın bunalıma giriyorum.

    YanıtlaSil
  24. birde 10 mayıs 2010 da mahkeme boşadı ve 53 gün oldu daha tebliğat gelmedi anlamıyorum..almanyada yaklaşık 4 yıl oldu boşanalı türkiyede ise 3 yıldan fazla sürdü ve boşandım ama halen kesinleşmedi diyorlar tebliğat gelecek itiraz edebilir o zaman ben hiç boşanamayacakmıyım bu haksızlık değil mi ben evlenecem ama karar kesinleşmeyince olmuyor... offffff yani daha ne kesinelşmesi bu insan haklarına aykırı değilmi bir dava bu kadar sürer mi çok umutsuzum çaresiz kimseye güvenim kalamdı LÜTFEN YARDIMCI OLUN LÜTFEN

    YanıtlaSil
  25. merhaba benim nişanlım geçen sene haziran ayından boşandı birkaç gün önce kimliğini değiştirmek için başvurduğumuzda hala evli gördündüğü cevabını aldık.tazminat davası hala sürdüğü için eski eşi kararı dondurmuş böyle bir durum söz konusu olabilir mi gerçekten?şimdi bu ay tazminat davası var ve artık belgelenecek br ir şey yada dinlenecek şahit kalmadı 3.yılına girdi dava sonuclanır mı ?ayrıca sonuçlanmaz ise yine boşanma geçerli olmaz mı?bizim hukuken yapabileceğimiz hiç bir şy yok mu?yardımcı olur musunuZ?

    YanıtlaSil
  26. lütfenn cevap bklyrum

    YanıtlaSil
  27. KİMSE YARDIMCI OLMAYACAK MI BANA?

    YanıtlaSil
  28. Boşanma davasının durdurulması - dondurulması mümkün değildir.Tazminat davası ayrı bir davadır.

    YanıtlaSil
  29. ilginiz için tş ederim öncelikle.pekı başımıza gelen olay nedır ben anlayamadım.bosanma kararı verıldı karar metnını gördum ve bız bıttı dıye dsnduk ve davayı acan kısı zaten karsı taraf.ama sımdı avukatımız dıyorkı tazmınat davası sonuclanana kadar beklemesı ıcn dılekce vermıs davacı dıyor

    YanıtlaSil
  30. ..1 temmuzda yazdım ancak beni unuttunuz sanırım yardımcı olursanız çok mutlu olurum. şimiden ilginize tşk ederim

    YanıtlaSil
  31. mrb ben 1.5 yıl önce eşimden ayrılma kararı aldım. bu kararı daha önce de almama rağmen arada 1 çocuğumuz var diye hep erteledim. yaşadıklarım artık beni çok yordu.geçtiğimiz yıl haziran ayında mahkemeye başvurdum ve nisana kadar mahkemelerim devam etti. şimdi hakim davayı rettetti ve mahkeme düştü bununla beraber benim tekrar mahkeme açamayacağım kararını verdi. şimdi ise hala evli bulunduğum insan nafaka için temyiz davası açmış. ben kararı kabul edip 3 yıl sonra dilekçe verip boşanmaya planlıyordum şimdi ise 5 yıl gibi bi süre beklemem gerekiyor sanıyorum ne yapmalıyım? nasıl bir yol izlemeliyim? bana bu konu da yardımcı olursanız çok sevinirim. şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  32. hakim boşanmamıza,çocuk için 75 tl nafakaya hükmetti.nafaka ve tazminatı reddetti.ancak boşanma kararını her iki tarafta onaylamasına rağmen nafaka ve tazminat için tem'ize gittiler,tem'iz kararı gelene kadar da benden nafaka kesildi,şimdi tem'ize itiraz ettiler halende nafaka kesiliyor.acaba bu yasalmı?,yasal olmayan bir işlemi icra dairesinin yapması mümkünmü?.tedbir nafakasını aldıkları halde hakimin reddetmesine rağmen benden halen nafaka almaları hukukimidir?

    YanıtlaSil
  33. selam benım ben bir bayım eşime boşanma davası açtım ve ara karar olarak 3 yaşımdaki oğlumu pazar gunleri görme kararı aldım,fakat eşim şehir dışındayım diyerek (bunuda avukatıma soylemıs)yaklasık 2 aydır cocugumu gostermıyor,ıcra kararı yolladık almamıs.kendının sehır dısında oldugunu ıspatlamak ıcın kagıt gondercekmıs avukatıma.ne yapabılırım,hakımın bu konudakı kararı ne olur cevap verırsenız sevınırım

    YanıtlaSil
  34. 13 temmuz 2010 gününden bu yana cevap yazmanı bekliyorum madem ki sorularımıza yanıt alamıyacağız ne diye böyle bir site açtınız madem neden cevap yazmıyorsunuz? bir çok kişi sizden şuan yanıt bekliyor. cevap verin artık sorularımıza

    YanıtlaSil
  35. Biçare;
    5 yıl değil 3 yıl beklemeniz gerekli çünkü boşanma hükmü temyiz olmadığından kesinleşmiştir. Ayrıca yeni nedenlere dayanarak herzaman dava açmanız mümkün

    Adsız;
    İcra kararının tebliğini bekleyin.Mümkünse karşılıklı anlaşarak bir yol bulun.Eşiniz daimi olarak şehir dışında yaşayacaksa hakim tarafından farklı bir düzenlemede getirilebilir.

    YanıtlaSil
  36. SLM biz 1 temmuzdada yazdık ama cevap alamadık.lütfen cevap verin şimdiden tşk ediyorum.Şimdi 10 mayıs tarihinde mahkeme boşanma kararı verdi.Ve kararın kesinleşmesi için taraflara tebliğ yapıldı.Taraflar almanyada ikamet ediyorlar.BU kadar ay geçtimesine ragemen henüz bir sonuç çıkmadı.1.yurt dışına tebliğat kaç günde gider.2.diyelim ki tebliğatı aldı ve 15 gün içinde elinde bekletti itiraz etmedi yani tebliğatı aldıktan sonraki 15 gün içinde hiç bir şey yapmaz sa karar kesinleşirmi.3.tebliğat eline ulaştıktan sonra tebliğeti tekrar mahkemeye mi göndermesi gerekiyor.GENİŞ BİR AÇIKLAMA YAPARSANIZ ÇOK MİNNETAR OLACAGIM TŞK EDERİM.ŞİMDİDEN.

    YanıtlaSil
  37. 1.Tebligat ilgilinin eline geçmesi ülkeden ülkeye farkedecektir.Ülke içerisine bile tebligat 10-15 günde gidiyor.
    2.Evet tebligatı aldıktan 15 gün sonra taraflardan hiçbiri kararı temyiz etmezse karar kesinleşir.
    3.Hayır kendisinin götürmesi gerekmiyor.Teblig zarfı özel bir zarftır.2yüzü vardır.Teblig memuru size tebligatı yaptığında 1 yüzüne teblig tarihini yazar kendisi alır.tebligin içeriği ve zarfın bir yüzü sizde kalır diğerini tebliğ memuru ilgili mahkemeye kendisi teslim eder.

    İYİ GÜNLER...

    YanıtlaSil
  38. ANALADIM YANİ SONUÇ OLARAK TEBLİĞİN ULAŞMA TARİHİ YAZILIP BİLİNİYOR VE TARAFLARDAN BİRİ TEMYİZ ETMEZSE 15 GÜN İÇİNDE KARAR OTOMATİKMEN KESİNLEŞİYOR....DOGRU MU ANLADIM?....BÖLE BİR SAYFA KURUP BİZLERE YARDIMCI OLUYORSUNUZ SİZE NE DESEM AZ KALIR SADECE ŞUNU SÖLEMEK İSTERİM...YAŞAMINIZ BOYUNCA HUZUR MUTLULUK VE YÜZÜNÜZDEKİ TEBESSÜM HEP PEŞİNİZDEN GELSİN... ÇOK TŞK EDERİM İYİ GÜNLER

    YanıtlaSil
  39. SELİN
    Merhaba sorumu cevaplarsanız beni çok mutlu edersiniz.Boşanma davam sonuçlandı ve boşandık fakat erkek tarafı maddi kısımlar için temyize başvurcakmış sadece maddi kısımlar için boşanma karraı için değil. Ben boşanmış oluyorum fakat temyız sonucunumu beklemem ogerekıyor yenı bır evlılık yapmam için yoksa yenıden evlılık yapabılırmıyım ıddet suresını kaldırtarak acılen cevap lütfeeeen...

    YanıtlaSil
  40. Selin Hanım;
    Aile mahkemesinin kararı üzerine karşı taraf ve siz boşanma hükmünü temyiz etmediğiniz için boşanma hükmü kesinleşmiştir.Siz iddet sürerini kaldırtarak yeniden evlenmeniz mümkün.

    YanıtlaSil
  41. (İMDAT) Erkek arkadaşım 14 ay önce boşandı.fakat dosya temyize gitti ama hala bir cevap alamıyoruz.avukatı her sorduğumuzda en kısa zamanda 15 gün içerisinde gelir diyor fakat birşeyin sonuçlandığı hala yokk.neden temyiz süresi bukadar uzar,lütfen acil cevap lütfenn...

    YanıtlaSil
  42. https://vatandas.yargitay.gov.tr/proxyYargitay/yrgsorgu_jsp/index.htm
    Dosyanın ne aşamadaolduğunu ögrenmek için. Yukarıda verdiğim linkten dosyanın esas numarası ile sorgulama yapabilirsiniz.Çıkan sonucu yazarsanız cevap vermek kolaylaşır.

    YanıtlaSil
  43. (İMDAT) dosyada karar boşanma onam verildi diyor.fakat bu sürenin bukadar neden uzadığına anlam veremiyorum.avukatın bizi sürekli gidildiğinde 15 gün demesi ve hala bir olayda gelişme olmayışı beni tedirgin etmeye başladı.acaba avukat bu olayı sallıyormu.yoksa temyize giden dosya neden uzar.artık sabrım kalmadı.sinirlerim altüst oldu.hayatım askıda...bu konuda n yapabiliriz.bana lütfen yardımcı olun lütfen....

    YanıtlaSil
  44. Siz yada avukatınız hiç bir şey yapamaz Yargıtayın dosyayı yerel mahkemeye göndermesini bekliyeceksiniz.İyi Günler.

    YanıtlaSil
  45. (İMDAT) TEŞEKKÜRLER...peki şuan dosyanın yerel mahkemede olup olmadığını dosyanın oraya ulaşıp ulaşmadığını nasıl öğrenebiliriz.olaki dosya yerel mahkemeye gitti ise sonucu nekadar süre içerisinde bize ulaşır.birde sanırım bu boşanma davası tazminat davası ile birleştiği içinmi boşanma kesin olarak gerçekleşmiyor.çünkü onam verildi diyor fakat nüfüs kağıdı çıkarmak istediğinde hala evli gözüküyor.mesela bu tazminat 5milyar bu rakam temyize gitti.bu parayı ödesek temyizi iptal etme durumu sözkonusumu.yada beklenmesi gerekiyorsa sizce bu durum n kadar sürebilir 15 aylık bir süreçdeyiz....şimdiden ilginize çok teşşekkür ederim.çok aydınlatıcı süperbir site...

    YanıtlaSil
  46. (ÖZGE) Merhaba..Bundan 2 ay once bosanma davası actım durusma gunumuz 26.10.2010 tarıhındedır ve bu sure ıcersınde tekrar barısıp bırbırımıze yenı bır sans daha verdık,benım sorum mahkemeye cıkmazsak eger ne olur dava dusermı,bılgı verırsenız sevınırım cevabınız ıcın tskler ...

    YanıtlaSil
  47. Özge Hanım;
    Evet düşer.

    YanıtlaSil
  48. imdat lütfen son yazımada cevap verirseniz beni aydınlatmış olacaksınız

    YanıtlaSil
  49. anlaşmalı boşanmak için avukatlara vekalet verdik...yinede mahkemeye çıkacakmıyız..merak ediorum

    YanıtlaSil
  50. Vekalet verdiğiniz avukata sorarsanız sisi aydınlatacaktır.(Diger sorunuz 3.Kişiye hakaret içerdiğinden yayınlanmamıştır.)

    YanıtlaSil
  51. mrb 15 gün önce boşanma davam sonuçlandı ben şehir dışında olduğumdan gerekçeli kararı avukatım alacak fakat henüz gerekçeli kararın çıkmadığını söyledi bunun bi süresi var mı acaba ya da ailemden biri duruşma tutanağımla benim yerime alabilir mi tşk

    YanıtlaSil
  52. Gerekçeli muhtemelen 5-10 gün içinde yazılır.Gerekçeli karar size değil avukatınıza tebliğ edilir.

    YanıtlaSil
  53. Herkese merhaba
    Adım Şahin boşanma davasında şahitlerle ve raporlarla haklı olsamda hakim beni haksız bularak on bin maddi on bin manevi tazminat ve aylıkda ikiyüz tl nafakaya mahkum etti ama temyize gönderdim karar bozma diye geldi fakat şuan adli tatilde olduğumuzdan davanın ne zmn olucağı belli değil.sonucun ne olabileceğini merak ediyorum bilen varsa yazarsa memnun olurmu şimdiden tşk

    YanıtlaSil
  54. 3 hazıran 2011 tarihinde anlaşmalı bosandım.bosanma ilamlarını eşimde bende almadık suan halen resmi olarak evlı gozukmekteyız. kagıtları almadıgımız surece bosanmamızın kesınlesmeyecegını soyluyorlar. bosanma kararı kagıtlarını almadıgımız ıcın karar bozulur mu? bosanmaktan vazgectıgımız ıcın ne yapmamız gerekır bu karara ıtıraz hakkım devam edıyor mu?

    YanıtlaSil
  55. Merhaba, 15 yildir evliyim ve 3 tane cocugum var, 9,11,13 yaslarindalar suan Almanyada sevgilim var evlenme karari verdik cocuklarima ömrümün yettigi kadar arkalarinda olacagim bakacagim cocuklarima. Hic bir mal mülküm yok kirada oturuyoruz. Bosanma kac celsede biter? Ne kadar sürede biter? Yardimci olursaniz cok sevinirim. Saygilar...

    YanıtlaSil
  56. merhabalar,
    mart 2012'de anlaşmalı olarak tek celsede boşandım.15 gün sonra karar da yazıldı.Nufüs müdürlüğüne gittiğimde beni tekrar mahkeme kalemine yönlendirdi; kararı her iki taraf elden imza karşılığında aynı anda alması gerekiyormuş.karşı taraf yurt dışında olduğundan ulaşamadım.bir başka kalem çalışanı ise, herkesin kendine ait kararı almasının yeterli olacağını söylemesi üzerine,kendime ait olanını aldım, ancak hala nüfusta düşmedi.Karşı tarafın kararı defaten tebliğ edilmiş olmasına rağmen,bildirilen adreste bulunmadığından teslim alınmıyor.Bununla ilgili nasıl bir yol izlemeliyim?

    YanıtlaSil
  57. Ich habe mir einen türkischen Anwalt genommen um mich auch in der Türkei scheiden zu lassen. Nun dauert dieses Verfahren schon seit 17 Monaten. Hier meine Frage, kann es sein ,dass meine Exfrau sich aus der Türkei einen Anwalt genommen hat und nun versucht Einspruch gegen dieses Verfahren zu erheben?
    Sie möchte sich nämlich von mir nicht scheiden lassen.Kann mir jemand darauf Antwort geben? Laut Aussage meines Anwaltes wurde meines Wissen nach das zweite Tebligat schon verschickt.

    YanıtlaSil
  58. 16.06.2013 merhabalar, ben yuksel yazan almanyada,bosandim,taninma temfiz,dagvasi,actim,turkiyede,ama ayrildigim eskiesim razigelmiyor ikinci tebligat gonderildi halan tanima isi olmadi amabenim duydugum boyledagvalarda belli birsurevar busure kacsenedir bunubilmek istiyorum tskur ederim

    YanıtlaSil
  59. Merhaba,
    Eşimle 24 Nisan 2013de anlaşmalı olarak mahkemeye gidip imza attık, kararı 1 ay sonra almaya gelin dediler.Biz bu arada acaba boşanmasak mı sürecine girdik ve kararı 24 mayısta almaya gitmedik. Su an anlayacagınız gıbı temmuz ayındayız ve uzerınden baya gectı. Ve halen ınternette nufus kaydıma baktıgımda evli gözukuyorum.Ne yapmamız lazım. Bız devlet karsısında su an bosanmıs mı kabul edılıyoruz. Ya da bunu bozma gıbı bı hakkımız var mı tekrar evlenmeye gerek kalmadan.? yardımcı olabılırsenız cok sevınırım

    YanıtlaSil
  60. Merhaba
    kisaca özetlemek gerekirse , tanınma ve tenfiz davası açılır tr de. Mahkeme 6 ayda sonucu karara bağlar gerekceli karar çıkar, tebligat için ilgili ulkedeki konsolosluga ulaşır daha önceden aldığı için adres vs kayıtlıdır bu tebligatı almaz ulaşamazlar davali kocaya.tebligat kanunu ilgili maddesini işleme alır, ilgili yazıyı yazar almış kabul eder. Gönderirir tr ye. Sorun burda başlar. İlgili tebligat parçası ve makam yazısi postası 25.mayıs 2013 den buyana ulaşmamistir mahkemeye. Avukat beklicez diyor . bundan sonra ne yapılması lazım ? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  61. esmle bosandık mahkeme 15 gun snra gıdın onylatın dedı ama memleketm konya mahkeme esımın memleketı trabzonda ol we esım gıdıp mahkemeyı ıptal ettrıo 2 gun ıcınde

    YanıtlaSil
  62. Merhaba boşanma davam 30 ocakda sonuçlandı avukatimi araadim tebliğ eline cumartesi gunu 14 martta geçmiş ben şimdi kimligimi ne zaman degistire bilirim.Ve evlenmek istiyorum hemen evlene bilirmiyim

    YanıtlaSil
  63. Meraba
    1911 yılnda ben libyadayken eski eşim benden boşanmak istemişti bizi bir nikahmı bağlıyor dedi bende tamam madem deyip hiç boşanmak istemesemde vekalet gönderdim onlar biravukat tutup dava acmışlar ve boşanmışız temizde edilmedi vebütün malvarlığımı üzerine yaptırdı çocuklarımız vardiyordu bende artniyetli olmadıgım için yaptım aradan gecen 22 yıl sonra etkra evlenmeye kara verdim fakat evli görünüyordum eski eşimden boşanma ilamını istiyorum vermiyorlardı sırar ednince vasi olan oğlum ve eşim nüfüstan düşürüpkendi kızlık soy adını almış bende yapmış oldugum maların bölüşülmesi için dava actım bana zaman aşımına uradı diyerek olarda dava actılar mahemenin istemiş oldugu boşanma ve kesinleşme kararı kar kartonunda ve karar defterinde böyle bir boşanma gercekleşmemiş azaman aşımından dolayı sekaya gönderilmiş kalemde yapılan usulsüzlüklerden dolayı savcılığa baş vurdum benim avukatımda davalar mazeret gösterip girmemiş takipsizlikten dava düştü ne yapa bilirim oluma vermiş oldugum esayeti 2012 kaldırmıştım ve ikinci evliliğimi 2012/ 5. ayında yaptım zorlu ve parasızlık içinde yeni eşim bana sahip cıktı iki buçuksene sonra rahatsızlanınca 22 sene sonra çocuklarım hastaneye gelip bana ve yeni eşime hoş görünüp bana bakaçakların ve madi yardım yapacakların söylediler ne yaziki eşimle aramı acıp benide

    YanıtlaSil
  64. Mehmet bey iyi geceler.uç yıl önce boşanma davası açtım henüz sonuçlanmadı.ve bu süre içinde babası oğlumu kışkırtıp sürekli kavga çıkartmasını sağladı.bende oğluna tokat attım diye gidip dava açmış eşim benden şikayetçi olmuş bu olay boşanmamızı nasıl etkiler

    YanıtlaSil
  65. Meraba alman vatandaşıyım. Iddet müddeti benim içi geçerli mi eski eşim Türk ve türkiyede boşandık 1 hafta evvel.yeniden evlenmek istiyorum türkiyeden. Iddet müddeti var ise almanyadan hastahane veya özel muayenehanelerden aldığım hamile olmadigima dair belgeyi konsolosluktan tercüme ettirip onaylatip yollarsam yeterlimi? Yada türkiyeye gelip mahkemenin istediği bir hastahane den mi rapor gerekli yardım ederseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  66. Merhabalar biz eşimle 6/11/2015 de anlaşmalı olarak boşanma davasına gittik boşanma Tebliği verildi o süreç sonrasında hiç bir şey olmadı. iki ay geçti dava parasini almış eski eşim fakat nüfusa işleme olmamış ne kadar süre geçmesi gerekiyor daha?

    YanıtlaSil
  67. Güzelde ben beş ay önce kesinleşen mahkeme ilanı resmen boşandığımız halde eşim ilamı kasten almadığı ve adreste bilinmediği için nüfüstan düşemiyorlar va halen evli gözüküyoriz baş aydır 5 defa ayno adrese habire kalem tebligat yolluyor ve ğdosyaya geri dönüyor bu ne kadar devam eder ve ben ne yapmalıyım yeni nüfuss çıkarabimem için saygılar

    YanıtlaSil
  68. ben 2007 boşandım fakat 15 gün sonraki o evragı gidip almadım karşı tarafta almamış hala nufusta evli gözüküyoruz bunu gidip alabilirmiyim şimdi rahatsızlıklarım uzun sürdü alamamıştım hakim boşamıştı 15 gün sonra gelin alın demişti..

    YanıtlaSil
  69. 2007 de boşandık gidip teligatı almadık 15 gün içinde alın demiştiler nufusda evli gözüküyorum boşanmış olmam için napmam gerekli lütfen yardım..çünkü hakim boşamıştı tek gidip yıllardır o kagıdı almadım karşı tarafta almamışş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebliğatı almazsanız karar kesinleşmez.ve boşanma nüfusa işlenemez.

      Sil
    2. Tebliğatı almazsanız karar kesinleşmez.ve boşanma nüfusa işlenemez.

      Sil
  70. mrb ben turgay
    eşimle anlaşmalı boşandık ve hakim 15 gün sonra gelip evraklarınız alın dedi ben gittim aldım eşim almazsa evine postalanır dediler bu durumda ben boşanmış sayılıyormuyum ve ne kadar sure sonra nufus müdürlüğüne gider evraklarım..Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebliğatı aldıktan sonra 15 gün içinde temyiz etmezseniz.Karar kesinleşir.Nufusa çabuk işlenmesini istiyorsanız mahkeme kalemine başvuru yapablirsiniz.

      Sil
  71. Merhabalar. Benlm 19 Aralık da duruşmanın görüldü anlaşmalı olarak boşandık,9 ocak tarihinde bosanma kağıtlarımı aile mahkemesinden aldım iki hafta itiraz sürecim olduğu söylendi. Karşı taraf kâğıtlarını almaya gitmezse adresine postalanacagi söylendi bu süre ne kadardır ve ben kimliğimi kendi itiraz surem dolduktan sonra karşı tarafı beklemeden değiştirebilir miyim ? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  72. Eşim boşanma davası açtı. Sonra feragat etti. Onunda benim de avukati vardı. Su an ikimiz de avukatlarla konusmuyoruz. Karar çıktı ancak biz almaya gittik avukatlar alması gerek dedi. Bize verilmedi. O zaman ne yapmamız gerek.bu karar kesinleşmiş oluyor mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin birşey yapmanıza gerek yok.Karar avukatlara tebliğ edilir.

      Sil

Yorum Gönder

Adım Mehmet 1986 Ankara doğumluyum.Aslen Kırşehirliyim.Lisans Eğitimimi Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesine tamamladım.Şuan Ankara da Gelir İdaresi Başkanlığında çalışmaktayım.
İletişim: hukuk-sal@hotmail.com
Avukatınız varsa sorularını avukatınıza sormanız halinde daha kesin bilgi alacağınızdan emin olabilirsiniz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Katkı Payı Alacağı ve Katılma Alacağı

8. Hukuk Dairesi         2014/20399 E.  ,  2016/2153 K. "İçtihat Metni" MAHKEMESİ :Aile Mahkemesi DAVA TÜRÜ : Katkı Payı Alacağı ve Katılma Alacağı ... ile ... aralarındaki katkı payı alacağı ve katılma alacağı davasının reddine dair ... 5. Aile Mahkemesi'nden verilen ... gün ve ... sayılı hükmün Yargıtay'ca incelenmesi davacı vekili tarafından süresinde istenilmiş olmakla; dosya incelendi, gereği düşünüldü: K A R A R Davacı ... vekili, evlilik birliği içerisinde edinilen dava dilekçesinde belirtmiş olduğu davalı adına kayıtlı iki adet taşınmaz ve kira gelirleri yönünden alacak ile müşterek çocukları adına yurtdışından ödenen bakım paralarının davalıdan tahsilini talep etmiştir. Davalı ... vekili, taşınmazlar yönünden davacının katkısının bulunmadığını, 2005 yılından beri bakım parası almadığını ileri sürerek davanın reddine karar verilmesini savunmuştur. Mahkemece, çocuk b akım parası için dava değeri belirtilmediği ve yatırılmış bir harç bulunmadığı, dava konusu t

TAKSİM EDİLMEMİŞ MİRAS HİSSESİNİN HACZİ VE SATİŞİ

TAKSİM EDİLMEMİŞ MİRAS HİSSESİNİN HACZİ VE SATIŞI GENEL OLARAK: Bilindiği üzere miras bırakanın ölümü yada gaipliğine karar verilmesi ile miras bir kül olarak kanuni yada atanmış mirasçılara geçer. Bu durumda taksim edilemese ve borçlunun miras yoluyla devraldığı menkul ve gayrimenkuller haczedilebilecektir. Taksim edilmemiş miras hissesi haczedilirse icra müdürlüğü diğer hissedarlara miras payının haczedildiğini bildirecek ayrıca taşınmazlarda tapu siciline bir müzekkere ile payın haczedildiği bildirilecektir. Alacaklı miras payının satışını istediğinde ise icra müdürü satışın nasıl yapılacağını icra mahkemesinden soracaktır. İcra mahkemesi satışın ortaklığın giderilmesi davası açılarak yapılması ve dava sonucunda hisseye düşen paranın ödenmesine karar verebileceği gibi, iştirak halindeki mülkiyetin müşterek mülkiyete çevrilerek hissenin satışının daha uygun olacağına karar verebilir. Bu durumda alacaklıya bu davaları açmak için yetki belgesi düzenleyecektir. Alacaklı icra

Tedbir Nafakasının Miktarı

Tedbir Nafakasına Ne Kadar Hükmedileceğine Dair Yargıtay Kararı 3. Hukuk Dairesi         2015/18941 E.  ,  2016/2827 K. "İçtihat Metni" MAHKEMESİ :AİLE MAHKEMESİ Taraflar arasındaki yardım  nafakası  davasının mahkemece yapılan yargılaması sonucunda, davanın kabulüne yönelik olarak verilen hükmün, süresi içinde davalı tarafından temyiz edilmesi üzerine; temyiz dilekçesinin kabulüne karar verildikten sonra, dosya içerisindeki kağıtlar okunup gereği düşünüldü: Y A R G I T A Y K A R A R I Dosyadaki yazılara, kararın dayandığı delillerle kanuni gerektirici sebeplere ve özellikle delillerin takdirinde bir isabetsizlik görülmemesine göre, davalı tarafın sair temyiz itirazları yerinde değildir. Ancak, davacı S.. reşit olup, eğitim masrafları nedeniyle nafaka talebinde bulunmuş olup; mahiyeti itibariyle (TMK. nun 328\2 ve 364/1 mad.) istenilen nafaka yardım  nafakası  niteliğindedir. Mahkemece, yanılgılı nitelendirme sonucu " tedbir   nafakası " olarak hüküm oluşturul